Handlungsempfehlungen für die Umsetzung des Konzepts außerschulischer Lernorte in der Pflegeausbildung
- Bedeutung des Konzepts außerschulischer Lernorte für die Pflegeausbildung, Kompetenzentwicklung durch das Aufsuchen außerschulischer Lernorte, Anwendung des Konzepts außerschulischer Lernorte auf unterschiedliche pflegerelevante Themen, konkrete Umsetzungsstrategien für das Konzept außerschulischer Lernorte in der Pflegeausbildung
Author: | Neele Wachsmann |
---|---|
URN: | urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-53586 |
Advisor: | Birgit Michel-Dittgen |
Document Type: | Master's Thesis |
Language of publication: | German |
Date of Publication (online): | 2018/08/20 |
Year of first Publication: | 2018 |
Publishing Institution: | Technische Universität Kaiserslautern |
Granting Institution: | Technische Universität Kaiserslautern |
Date of the Publication (Server): | 2018/08/29 |
Tag: | Kompetenz; Lernort; Pflege; außerschulisch |
GND Keyword: | außerschulisch; Lernort; Kompetenz; Pflege |
Page Number: | IV, 77 |
Faculties / Organisational entities: | Distance and Independent Studies Center (DISC) |
CCS-Classification (computer science): | A. General Literature / A.1 INTRODUCTORY AND SURVEY |
DDC-Cassification: | 3 Sozialwissenschaften / 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen |
MSC-Classification (mathematics): | 00-XX GENERAL / 00-02 Research exposition (monographs, survey articles) |
PACS-Classification (physics): | 00.00.00 GENERAL / 01.00.00 Communication, education, history, and philosophy / 01.40.-d Education |
Collections: | Herausragende Masterarbeiten am DISC |
Licence (German): | Creative Commons 4.0 - Namensnennung (CC BY 4.0) |