MetadatenAuthor: | Hans Lobitzer |
---|
URN: | urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-58712 |
---|
Advisor: | Ben Haas |
---|
Document Type: | Master's Thesis |
---|
Language of publication: | German |
---|
Date of Publication (online): | 2020/01/26 |
---|
Year of first Publication: | 2019 |
---|
Publishing Institution: | Technische Universität Kaiserslautern |
---|
Granting Institution: | Technische Universität Kaiserslautern |
---|
Date of the Publication (Server): | 2020/01/28 |
---|
Tag: | Abendgymnasium; Abendschule; Abwesenheit; Anwesenheit; Berufsreifeprüfung; COOL; Coworking-Space; Cyber-Mobbing; Deschooling; Differenzierung; Dropout; Durchlässigkeit; Ermöglichungsdidaktik; Erwachsenenbildung; Externistenmatura; Externistenprüfung; Fridays for Future; Haltung; Inklusion; Kompetenz; Lehrer-Schüler-Beziehung; Maturaschule; Medienkonsum; No-Blame-Approach; Partizipation; Prüfungsangst; RTI; Resilienz; Response to Intervention; Salutogenese; Schulabbruch; Schulangst; Schulpflicht; Schulverweigerung; Selbstwirksamkeit; Steuergruppe; Unterrichtspflicht; Wiedereinstieg; Zweiter Bildungsweg; autoritativ-partizipativer Erziehungsstil; demokratiepädagogisch; häuslicher Unterricht; kooperatives offenes Lernen; soziale Angst; teaching to the test; Österreichisches Schulsystem |
---|
Page Number: | VI, 169 |
---|
Faculties / Organisational entities: | Distance and Independent Studies Center (DISC) |
---|
DDC-Cassification: | 3 Sozialwissenschaften / 370 Erziehung, Schul- und Bildungswesen |
---|
Collections: | Herausragende Masterarbeiten am DISC |
---|
Licence (German): | Creative Commons 4.0 - Namensnennung (CC BY 4.0) |
---|