A hierarchy of models for multilane vehicular traffic PART I: Modeling
- In the present paper multilane models for vehicular traffic are considered. A microscopic multilane model based on reaction thresholds is developed. Based on this model an Enskog like kinetic model is developed. In particular, care is taken to incorporate the correlations between the vehicles. From the kinetic model a fluid dynamic model is derived. The macroscopic coefficients are deduced from the underlying kinetic model. Numerical simulations are presented for all three levels of description in [10]. Moreover, a comparison of the results is given there.
Verfasser*innenangaben: | Axel Klar, Raimund Wegener |
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URN: | urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-7127 |
Schriftenreihe (Bandnummer): | Berichte des Fraunhofer-Instituts für Techno- und Wirtschaftsmathematik (ITWM Report) (5,1) |
Dokumentart: | Preprint |
Sprache der Veröffentlichung: | Englisch |
Jahr der Fertigstellung: | 1998 |
Jahr der Erstveröffentlichung: | 1998 |
Veröffentlichende Institution: | Fraunhofer-Institut für Techno- und Wirtschaftsmathematik |
Datum der Publikation (Server): | 03.04.2000 |
Fachbereiche / Organisatorische Einheiten: | Fraunhofer (ITWM) |
DDC-Sachgruppen: | 5 Naturwissenschaften und Mathematik / 510 Mathematik |
Lizenz (Deutsch): | Standard gemäß KLUEDO-Leitlinien vor dem 27.05.2011 |