Quasi-Monte Carlo Methods in Computer Graphics, Part II
- The radiance equation, which describes the global illumination problem in computer graphics, is a high dimensional integral equation. Estimates of the solution are usually computed on the basis of Monte Carlo methods. In this paper we propose and investigate quasi-Monte Carlo methods, which means that we replace (pseudo-) random samples by low discrepancy sequences, yielding deterministic algorithms. We carry out a comparative numerical study between Monte Carlo and quasi-Monte Carlo methods. Our results show that quasi-Monte Carlo converges considerably faster.
Verfasser*innenangaben: | Stefan Heinrich, Alexander Keller |
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URN: | urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-49470 |
Schriftenreihe (Bandnummer): | Interner Bericht des Fachbereich Informatik (243) |
Dokumentart: | Bericht |
Sprache der Veröffentlichung: | Englisch |
Datum der Veröffentlichung (online): | 25.10.2017 |
Jahr der Erstveröffentlichung: | 1994 |
Veröffentlichende Institution: | Technische Universität Kaiserslautern |
Datum der Publikation (Server): | 25.10.2017 |
Seitenzahl: | 12 |
Fachbereiche / Organisatorische Einheiten: | Kaiserslautern - Fachbereich Informatik |
DDC-Sachgruppen: | 0 Allgemeines, Informatik, Informationswissenschaft / 004 Informatik |
Lizenz (Deutsch): | Creative Commons 4.0 - Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitung (CC BY-NC-ND 4.0) |