Shadow-Mapping
- Most radiosity techniques store radiosities in certain sample points, typically the vertices of polyhedral scenes. As diffuse radiosities are view independent they can be used for an interactive 'walk-through'. This paper presents an algorithm for storing radiosities independent of the representation of the object. A distributed rendering system, which uses this shadow-mapping technique is described. The basic thermophysical definitions, needed to derive a sum formula for a form factor calculation of polygons, are explained.
Verfasser*innenangaben: | Philip Jacob |
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URN: | urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-49588 |
Schriftenreihe (Bandnummer): | Interner Bericht des Fachbereich Informatik (234) |
Dokumentart: | Bericht |
Sprache der Veröffentlichung: | Englisch |
Datum der Veröffentlichung (online): | 26.10.2017 |
Jahr der Erstveröffentlichung: | 1993 |
Veröffentlichende Institution: | Technische Universität Kaiserslautern |
Datum der Publikation (Server): | 26.10.2017 |
Seitenzahl: | 21 |
Fachbereiche / Organisatorische Einheiten: | Kaiserslautern - Fachbereich Informatik |
DDC-Sachgruppen: | 0 Allgemeines, Informatik, Informationswissenschaft / 004 Informatik |
Lizenz (Deutsch): | Creative Commons 4.0 - Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitung (CC BY-NC-ND 4.0) |