Instant Radiosity

  • We present a fundamental procedure for instant rendering from the radiance equation. Operating directly on the textured scene description, the very efficient and simple algorithm produces photorealistic images without any kernel or solution discretization of the underlying integral equation. Rendering rates of a few seconds are obtained by exploiting graphics hardware, the deterministic technique of the quasi-random walk for the solution of the global illumination problem, and the new method of jittered low discrepancy sampling.

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Verfasser*innenangaben:Alexander Keller
URN:urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-49634
Schriftenreihe (Bandnummer):Interner Bericht des Fachbereich Informatik (287)
Dokumentart:Bericht
Sprache der Veröffentlichung:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):26.10.2017
Jahr der Erstveröffentlichung:1997
Veröffentlichende Institution:Technische Universität Kaiserslautern
Datum der Publikation (Server):26.10.2017
Seitenzahl:9
Fachbereiche / Organisatorische Einheiten:Kaiserslautern - Fachbereich Informatik
DDC-Sachgruppen:0 Allgemeines, Informatik, Informationswissenschaft / 004 Informatik
Lizenz (Deutsch):Creative Commons 4.0 - Namensnennung, nicht kommerziell, keine Bearbeitung (CC BY-NC-ND 4.0)