On Learning and Co-learning of Minimal Programs

  • Freivalds, Karpinski and Smith [8] explored a special type of learning in the limit: identification of an unknown concept (function) by eliminating (erasing) all but one possible hypothesis (this type of learning is called co-learning). The motivation behind learning by erasing lies in the process of human and automated computer learning: often we can discard incorrect solutions much easier than to come up with the correct one. In Gödel numberings any learnable family can be learned by an erasing strategy. In this paper we concentrate on co-learning minimal programs. We show that co-learning of minimal programs, as originally defined is significantly weaker than learning minimal programs in Gödel numberings. In order to enhance the learning power

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Suche bei Google Scholar
Metadaten
Verfasser*innenangaben:Sanjay Jain, Efim Kinber, Rolf Wiehagen
URN:urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-481
Schriftenreihe (Bandnummer):LSA Report (96,6E)
Dokumentart:Preprint
Sprache der Veröffentlichung:Englisch
Jahr der Fertigstellung:1999
Jahr der Erstveröffentlichung:1999
Veröffentlichende Institution:Technische Universität Kaiserslautern
Datum der Publikation (Server):03.04.2000
Freies Schlagwort / Tag:automated computer learning; co-learning
Fachbereiche / Organisatorische Einheiten:Kaiserslautern - Fachbereich Informatik
DDC-Sachgruppen:0 Allgemeines, Informatik, Informationswissenschaft / 004 Informatik
Lizenz (Deutsch):Standard gemäß KLUEDO-Leitlinien vor dem 27.05.2011