Coupling traffic flow networks to pedestrian motion
- In the present paper scalar macroscopic models for traffic and pedestrian flows are coupled and the resulting system is investigated numerically. For the traffic flow the classical Lighthill-Whitham model on a network of roads and for the pedestrian flow the Hughes model are used. These models are coupled via terms in the fundamental diagrams mod- eling an influence of the traffic and pedestrian flow on the maximal velocities of the corresponding models. Several physical situations, where pedestrians and cars interact, are investigated.
Verfasser*innenangaben: | Raul Borsche, Anne Meurer |
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URN: | urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-35291 |
Dokumentart: | Preprint |
Sprache der Veröffentlichung: | Englisch |
Datum der Veröffentlichung (online): | 04.06.2013 |
Jahr der Erstveröffentlichung: | 2013 |
Veröffentlichende Institution: | Technische Universität Kaiserslautern |
Datum der Publikation (Server): | 05.06.2013 |
Seitenzahl: | 23 |
Fachbereiche / Organisatorische Einheiten: | Kaiserslautern - Fachbereich Mathematik |
DDC-Sachgruppen: | 5 Naturwissenschaften und Mathematik / 510 Mathematik |
Lizenz (Deutsch): | Standard gemäß KLUEDO-Leitlinien vom 10.09.2012 |