Coupling traffic flow networks to pedestrian motion

  • In the present paper scalar macroscopic models for traffic and pedestrian flows are coupled and the resulting system is investigated numerically. For the traffic flow the classical Lighthill-Whitham model on a network of roads and for the pedestrian flow the Hughes model are used. These models are coupled via terms in the fundamental diagrams mod- eling an influence of the traffic and pedestrian flow on the maximal velocities of the corresponding models. Several physical situations, where pedestrians and cars interact, are investigated.

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Metadaten
Verfasser*innenangaben:Raul Borsche, Anne Meurer
URN:urn:nbn:de:hbz:386-kluedo-35291
Dokumentart:Preprint
Sprache der Veröffentlichung:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):04.06.2013
Jahr der Erstveröffentlichung:2013
Veröffentlichende Institution:Technische Universität Kaiserslautern
Datum der Publikation (Server):05.06.2013
Seitenzahl:23
Fachbereiche / Organisatorische Einheiten:Kaiserslautern - Fachbereich Mathematik
DDC-Sachgruppen:5 Naturwissenschaften und Mathematik / 510 Mathematik
Lizenz (Deutsch):Standard gemäß KLUEDO-Leitlinien vom 10.09.2012